pátek 27. března 2015

Špenátové palačinky s uzeným tofu

S přicházejícím jarem mám čím dál tím větší chuť vařit, jíst víc čerstvého ovoce, kupovat si květiny a celkově mám mnohem pozitivnější náladu (i když jsem si myslela, že už to ani víc nejde!:)).
Tentokrát jsem se rozhodla vyzkoušet veganské špenátové palačinky, které jsem měla na svém seznamu už dlouho a mám k nim vztah již od dětství, především díky mojí mamince.
Rozdíl byl jenom v tom, že nebyly veganské a slavnostně je plnila domácím kečupem, čemuž jsem v tomto případě udělala přítrž:)
Palačinky mají velkou výhodu, jelikož je lze udělat na milion způsobů a nikdy vás neomrzí. Slaná varianta se špenátem, uzeným tofu a mrkví je perfektní kombinací na jaro. Recept se vám bude hodit i v případě, že vám zůstanou zbytky tofu nebo zeleniny, kterou stačí nastrouhat, zabalit do palačinky a máte hotovo.




INGREDIENCE (2 porce)

- cca 200 g čerstvého listového špenátu
- 500 ml neslazeného lískooříškového mléka (použít můžete jiné rostlinné, případně vodu)
- 300 g špaldové mouky
- 1/2 avokáda
- himalájská sůl
- olivový olej 
- 2 mrkve
- 1 balení uzeného tofu


POSTUP

Čerstvý špenát opláchneme pod tekoucí vodou, zalijeme lískoořískovým mlékem, přidáme avokádo a pořádně rozmixujeme. 
Mouku prosijem do mísy a pomalu přilíváme špenátovou směs. Neustále mícháme metličkou, aby se nám nezačaly tvořit nežádoucí hrudky. 
Těsto pořádně promícháme, přidáme špetku soli a nalijeme naběračkou na rozehřátou pánev, kterou jsme jen lehce vymazali olivovým olejem, aby se palačinky nepřichytávaly. 
Každou palačinku opékáme 1-2 minuty z každé strany.
Lehce si rozehřejeme troubu na 50°C a vkládáme do ní hotové palačinky, aby byly při podávání všechny stejně teplé. 
Mezitím si začneme připravovat náplň, která nezabere víc jak 5 minut, jelikož stačí pouze nastrouhat uzené tofu a mrkev. 
Špenátové palačinky naplníme, zarolujeme a můžeme nakrájet na menší kousky, které budeme servírovat vyskládané v misce.



Nádobí: Home for Emma

3 komentáře: