sobota 23. ledna 2016

5 rychlých veganských tipů

Nový rok začal poměrně dost hekticky a kdyby mi někdo před měsícem řekl, že takhle bude vypadat jenom první měsíc roku 2016, asi bych tomu ani nevěřila. Proto jsem si pro vás připravila 5 rychlých veganských tipů, díky kterým můžete na chvilku odsunout jídlo na druhou kolej, nepřemýšlet nad ním, věnovat se naplno jiným věcem a přitom si pořád skvěle pochutnat! 


Ještě než vám prozradím, jak si připravit rychlé a dobré jídlo, sepsala jsem pár myšlenek, jak si vaření můžete ulehčit:
  • nakupováním přes internet (třeba Rohlik.cz, kde naleznete spoustu super/bio/vegan potravin a nákup vynesou až do 4. patra = jupíí, můžu si objednat klidně o dva ananasy navíc :D)
  • plánovat jídelníček (v neděli obětujte těch 10 minut k zamyšlení se nad tím, co budete jíst, na kolik vás to vyjde a jak využít všechny suroviny na maximum)
  • připravte si první pomoc pro případ, že budete mít hlad a v okolí nebude možnost se najíst (u mě všechno zachraňují raw tyčinky značky Bombus, ale mít v kabelce avokádo také není od věci)  
1) Domácí granola

Směs vloček, ořechů, javorového/rýžového sirupu, čokolády a sušeného ovoce, kterou připravíte během 20 minut a snídat ji můžete klidně 14 dní. Jedná se vlastně o jednu z mých nejoblíbenějších snídaní, kterou zvládnete jíst i po cestě do práce a navíc perfektně zasytí. Snídani bez námahy (když nepočítám těch 20 minut jednou za 14 dní) tedy máme, třikrát hurá! 


2) Smoothie, smoothie, smoothie..

Já vím, je toho plný instagram (i ten můj), ale není se čemu divit, když chutná tak dobře. Rozmixujte ovoce, zeleninu, zbavte se zbytků, přihoďte chia semínka, psyllium a svačinu máte za sebou. Moje nej je momentálně špenátovo-mangové, které si můžete připravit podle receptu TADY.



3) Celerová polévka s bazalkovým pestem

Protože konečně přišla zima, je nejvyšší čas se zahřát dobrou celerovou polévkou s bazalkovým pestem = orestovat cibuli, celer, pár brambor, zalít vývarem, kokosovým mlékem, rozmixovat, přidat pesto a skvělý výsledek je zaručený, aniž byste museli sahat hluboko do kapsy. Základem je dobrý zeleninový vývar, který můžete popíjet i jen tak samotný a nebo do něj přidat pár špaldových nudlí, nakrájenou mrkev a petržel. 


4) Rýžové nudle s tofu a zeleninou

Co vám budu povídat, tohle jídlo vzniklo tím, že jsem nepřemýšlela a házela na pánev zbytky, které mi přišly pod ruku. Rýžové nudle s marinovaným tofu a zeleninou aneb oběd, nad kterým nestrávíte hodinu, nedá se pokazit a vždycky bude chutnat dobře. Připravené nudle hodíte na pár minut do horké vody a mezitím orestujete brokolici, mrkev, tofu, mandle, zakápnete sójovkou (takže už nemusíte solit) a oběd je hotový! A pokud nemáte v práci/škole/kdekoliv možnost si jídlo ohřát, jistě vás potěší, že jídlo chutná dobře i studené (nekecám, fakt!). 


5) Těstovinový (a jakýkoliv jiný) salát s avokádem a granátovým jablkem

Dřív jsem se musela k přípravě salátů hodně přemlouvat a dlouho mi trvalo, než jsem objevila takový, který by mi chutnal. Mým favoritem je momentálně těstovinový s avokádem a granátovým jablkem, kterého bych se mohla ujíst. Chybu neuděláte ani v případě, že do salátů dáte vlašské ořechy, které předtím opražíte na pánvi s trochou třtinového cukru, díky kterému se hezky obalí karamelem. Salát je tedy nejvděčnější večeře, do které můžete zamíchat všechny zbytky zeleniny a navíc nepůjdete spát s pocitem těžkého žaludku. 


A jaká jsou vaše nejoblíbenější rychlá jídla? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat